tisdag 31 mars 2015

Streck och cirklar är nog så fint

Det är kul att rita smått. Inte helt sällan blir det cirklar och streck. Mönster. När jag nämnde det för Henric Wallmark, som hälsade på, sa han:
"Om det mest blir cirklar och streck, då kanske det är cirklar och streck du ska göra."
Ja, jag prövade en kväll, väldigt kort (se nedan). Kanske ska jag grotta ner mig i cirklarna och strecken någon gång. På riktigt.

I samband med det där mindes jag även min gamla handledare på Konstfack, grafiska formgivaren Paolo Sangregorio. Jag skulle formge cd-omslag till musicerande gymnasieelever som konstnärligt examensarbete till min B-uppsats och hade alldeles för stor prestationsångest. Självcensuren dök upp redan på idéstadiet. Plötsligt hittade han lite "kludd" som jag gjort när jag satt och tänkte på annat.
"Det där! Där har du något!" utbrast han (eller något i den stilen).
Vad det var? Streck i olika färger. Och cirklar ... Får nog som sagt återkomma till det längre fram.

58. Tre dagars trevande.
Så här såg det ut i min gamla arbetsdagbok från 1999 - streck och cirklar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.