söndag 10 januari 2016

In på upploppet

Då var det snart slut på det här. Jag satte igång i slutet av januari 2015, så jag väntar med summeringen.

Jag var med på en julmarknad i början av december! Stod där med sex stycken små målningar och en hel korg med virkade små påsar, som jag kallar "gullepungar".

195. Kvadratiska målningar.

Sålde ingen målning, men ett antal påsar och det var jättetrevligt! Det kändes även som ett steg framåt i min jakt på att bli mer produktiv och kreativ.

I övrigt tuffar måleriet på i sakta mak. En stor och tre små bilder som ingår i huvudprojektet är helt klara, en till är på väg att avslutas och fem ytterligare tar form. Två "kokosbollmålningar" är pågående och tre stycken helt fristående målningar är klara. Tre ytterligare fristående har påbörjats. De är större och kan bli lite vad som helst, vi får se ...

Dock har inte mycket blivit ritat på sistone. Några enstaka anfall av prick-till-prick och färgläggning i målarböckerna vi köpt under året. Men jag har som sagt bestämt mig för att inte förebrå mig själv för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.